Nye igus servokabler med verdens mindste bøjningsradius24-11-2016

Sikker bevægelse i energikæder med en bøjningsfaktor på 6,8xd, selv ved temperaturer på -35°C

Ved SPS IPC Drives 2016 præsenterede igus den nye CF29 serie af servokabler - en blandt adskillige nye high-end kabelfamilier til kontinuerlig bevægelse i e-kæder med en yderkappe lavet af halogenfri TPE. Denne udvidelse af produktsortimentet tilbyder helt nye muligheder for energiforsyning til drev, til brugere med meget krævende anvendelser, fx hvad angår omgivende temperaturer eller begrænset plads til montering.

En kernestruktur der er optimeret til bevægelse kombineret med en ekstruderet TPE-inderkappe med forstærkede hulrum, der giver endnu bedre stabilitet samt en højfleksibel TPE-yderkappe er det, der kendetegner den nye serie af CF29 chainflex servokabler. Denne high-end-serie er egnet til de mindste bøjningsfaktorer for servokabler på helt ned til 6,8xd og er derfor unik på markedet. Den nye serie tilbyder en garanteret løsning i et temperaturområde på helt ned til -35°C og kan derfor anvendes til bevægelse i frysehuse. Dette er gjort muligt af igus' halogenfri TPE-yderkappemateriale, som tilbyder næsten ubegrænset oliebestandighed. Det har været anvendt til andre serier af chainflex kabler i årevis. For at kunne tilbyde kunderne et endnu bedre udvalg udvider igus nu high-end-sortimentet med dette nye servokabel samt en yderligere serie til data- og buskabler.

Endnu større udvalg - garanteret holdbarhed
Alle kabler er blevet succesfuldt afprøvet i et klimatestkammer med realistiske mekaniske belastninger og temperaturer på det 2.750 kvadratmeter store igus testlaboratorium. Dette giver kabelproducenten mulighed for at garantere en levetid på 36 måneder for alle kabler. Og dette gælder selv for kabler med den højeste dynamik og de mest komplicerede bevægelser. Chainflex levetidsberegneren ( www.igus.dk/cf-lifetime ) hjælper dig med at træffe det ideelle valg, og viser dig den forventede levetid for hvert kabel i dobbelte slag efter at have indtastet de respektive anvendelsesparametre. Det giver kunderne mulighed for at vælge det kabel der fungerer pålideligt til deres anvendelse - uden at skulle betale for meget.