Datakabler fra igus til de mindste bøjningsradiusser i anvendelser i bevægelse26-02-2017

Nye high-end chainflex serier med leder i legering og udvendig kappe i TPE til radiusser på 4xd

Den nyeste generation af chainflex datakabler med en ny leder i legering og en halogenfri yderkappe i TPE er ideelt egnede til de mindste bøjningsradiusser ned til 4xd med et antal cyklusser på over 40 millioner slag. Den nye leder i legering med høj ydeevne fra igus er løsningen til yderst dynamiske, hurtige anvendelser med små radiusser fra 15 millimeter. De nye chainflex serier CF298 og CF299 er unikke kabelserier til ekstremt krævende anvendelser med de mindste radiusser og kan leveres fra lager.

Dynamiske anvendelser med meget små bøjningsradiusser kan hurtigt medføre, at kobber-cores i konventionelle kabler når deres grænse for mekanisk belastning. igus har nu introduceret en ny serie datakabler i produktsortimentet til snævre pladsforhold. CF298 (uskærmet) og CF299 (skærmet) er blevet testet intensivt i det største testlaboratorium i branchen med et gulvareal på 2.750 kvadratmeter og er blevet godkendt til små bøjningsradiusser på ned til 4xd i konstant bevægelse. Det gør igus i stand til at tilbyde markedets mindste bøjningsfaktor for bevægelige datakabler i e-kæder. Dette er først og fremmest muligt takket være en kombination af lederens nye legeringsmateriale og den yderst fleksible yderkappe i igus TPE, som forhindrer revner og brud. Kappematerialet giver desuden den højest mulige slidstyrke i kombination med e-kæder fra igus.

Til ekstremt krævende og hårde miljøer
Den nye generation af datakabler er ideel til korte, yderst hurtige bevægelser, for eksempel i pick-and-place maskiner eller i andre meget hurtige håndteringsanvendelser. De er også egnet til både inden- og udendørs anvendelser takket være deres bestandighed over for UV, lave temperaturer og olie. Da kablerne er certificeret til ISO-klasse 1, kan de også anvendes i renrum. De nye datakabler er designet til op til 40 millioner dobbeltslag i e-kæder. Derfor garanterer igus også her en holdbarhed på 36 måneder, som på alle chainflex kabler. CF298 og CF299 leveres nu fra lager med et forskelligt antal cores og nominelt ledertværsnit.