To partnere, et mål: pålidelig Ethernet-transmission med igus og Harting05-07-2018

chainflex CFBUS.LB og ix industrielle plug-in-stik til sikker bevægelse på begrænset plads

Det at garantere sikker dataoverførsel og pålidelig strømforsyning på stadig mindre installationsplads er en udfordning, som mange teknikere står over for. For at imødekomme dette behov har igus introduceret et yderst fleksibelt chainflex Ethernet-kabel. Det er robust og en ideel partner til det nye ix Harting-stik, med en afprøvet og bevist lang levetid og med en unik 36 måneders garanti.

Med de ekstremt fleksible, men robuste CFBUS.LB
Ethernet-buskabler leverer igus den perfekte partner til det nye ix industrelle stik fra Harting, og sparer 70 procent plads sammenlignet med den tidligere løsning. Dette er især en fordel i miniaturehuse, for eksempel i kamerasystemer, WLAN-adgangspunkter, routere og andre digitale komponenter. Takket være deres specielle design kræver chainflex-kabler også 50 procent mindre plads end standard Ethernet-kabler. I kombination med Harting-stikket tilbydes kunden en ideelt koordineret samlet pakke til installation på steder med begrænset plads.

Industripartner 4.0 på den mindste (installation) plads
"Lav bøjning" er det nye buzzword for en meget lille bøjningsradius til kabler i energikæder. Det er derfor igus har givet forkortelsen LB til CFBUS.LB-familien af buskabler, som synonym for de højeste mekaniske krav. De kan bruges til alle almindelige bussystemer såsom Ethernet CAT5, CAT5e, CAT6, Ethercat eller Profinet. For eksempel har det snoede CF11 kabelpar den mindste bøjningsradius på markedet. Takket være dets ekstreme bøjningsradius på helt ned til 6,8 x d, kan højkvalitets chainflex-kablet bruges på den mest begrænsede installationplads og til anvendelser i dybfrost med temperaturer på ned til -35°C. Det lever naturligvis op til de højeste industrielle krav til kontinuerlig bevægelse i pick-and-place-maskiner, i halvlederindustrien og i højdynamisk pakketeknik. De fleksible kabler viser også deres styrke hvad angår levetid. Dette er blevet påvist gennem omfattende afprøvning i det 2.750 kvadratmeter store igus testlaboratorium. CF11 datakablet kan derfor på optimal vis indbygges i det nye ix industrielle stik (type A) fra Harting, som blev præsenteret på messen i Hannover. Det er designet specielt til kompakte datagrænseflader. Det skaber en optimal punkt-til-punkt-løsning for kunder - selv på meget lidt plads.