Video: Nemt løft af tung bro ved hjælp af sikker energiforsyning fra igus09-08-2018

Formonteret e-kæde system sikrer fejlfri energiforsyning til Memorial Bridge i New Hampshire

Memorial Bridge spænder over Piscataqua floden mellem Portsmouth, New Hampshire og Kittery, Maine på USA's østkyst. Den erstatter den originale bro, der blev bygget i 1923 som et minde om lokale marinesoldater og soldater der deltog i Første Verdenskrig. Formonterede energikæder fra igus sørgede for en driftssikker energiforsyning til løftebroen.

For at skibene kan passere under Memorial Bridge, skal den løftes ved hjælp af en vertikal løftemekanisme. Under driften kræves en gennemsnits hastighed på 1 m/s over en samlet distance på 40 meter. For at reducere vedligeholdelsen og øge den overordnede drifts-sikkerhed, benytter konstruktørerne formonterede igus readychains i stedet for hængende kabler som det originale design. Kablerne, der er ført med stik og monteret i energikæder, blev formonteret på en nærliggende igus fabrik og leveret som installationsklare systemer on site.

igus ingeniørerne benyttede højfleksible chainflex kabler i E4 energikæden samt ekstra kraftige CFXL spænder for sikker trækaflastning på kablerne. Hver af de installerede kabeltyper - inklusive CF300, CF9 og CF34 motorkabler og 4-leder CFLG fiberoptisk kabel - blev testet omfattende på det 2.750 kvadratmeter store testlaboratorie. Herved er igus den eneste kabelproducent i verden, som kan give 36 måneders garanti på sine chainflex-kabler.

Readychain systemer i drift kan ses i denne video: https://youtu.be/Yt1k0wrgD28