Vælg med et museklik: Find den rette energiforsyning for mere end 400 robottyper online16-08-2018

Benyt den nye igus robotudstyrs-konfigurator til individuel og sikker energiforsyning for industrielle robotter med nogle få museklik.

Find din individuelle og sikre energiforsyning til industrielle robotter med nogle få museklik nu muligt med den nye robotudstyrs-konfigurator fra igus. Det gratis online værktøj kan benyttes til at finde det ideelle system til næsten enhver robot på markedet blandt mere end 400 modeller.

Industrielle robotter er i stand til at levere højtydende tredimensionelle bevægelser. Energiforsyningssystemer beskytter kabler og slanger sikkert under disse stærkt dynamiske bevægelser – ofte i treholdsdrift og gennem mange år. En passende beskyttelse er dog kun garanteret hvis alle komponenter er tilpasset til den respektive robotmodel. En tidskrævende og risikabel proces. igus løsningen: robotudstyrs-konfiguratoren. Denne giver adgang til hurtig søgning af det rette system, baseret på triflex R energikæden fra igus. Nem at installere og nem at fylde, den multiakse energikæde beskytter bevægelige kabler på robotten i enhver retning og øger herved levetiden.

Find det rette robotudstyr med nogle få klik.
Med robotudstyrs-værktøjet sparer brugeren tid og penge ved konfigurationen. Vejen til det rette energiforsyningssystem er ekstremt kort hos igus. På www.igus.eu/quickrobot vælger brugeren robotproducenten, og herefter type og model samt de akser der skal udstyres. Herefter viser billedet en visualisering af robotten og komponenterne i energiforsyningssystemet. Det næste trin er valget af retraktionssystem, der styrer energikæden under strækbelastning, for at undgå loop og beskytte mod skade. Herefter konfigurerer brugeren triflex R e-kæde type og dimension. Alternativt, kan man tilføje ekstra beskyttelse og triflex R kædeled. Konfiguratoren opretter automatisk en liste over alle komponenter i energiforsyningssystemet, der også kan tilføjes til indkøbskurven. Endnu et klik bringer dig til CAD-modeller af komponenterne og en PDF-rapport til konfigurationen.