igus udvider verdens største butik for ledeskruer med nyt møtrikmateriale26-09-2018

Smørefri ledeskruemøtrikker fremstillet af iglidur J200 tredobler levetiden

Med det nye slidstærke materiale iglidur J200, udvider igus sit førende sortiment af ledeskruesystemer i kataloget og online. Fordelene ved online shoppen: Konfiguration af stejlgevind, trapezformede og metriske gevind online med ledeskrue-konfiguratoren og forudse levetiden for møtrikken. Udover de tre almindelige materialer for ledeskruer, afhængig af kravene, kan konstruktøren vælge mellem ni forskellige smørefri og vedligeholdelsesfri møtrikmaterialer. Dette inkluderer nu det højtydende iglidur J200 materiale med overlegne slidstyrkeegenskaber.

Justerbare ledeskrue drevsystemer for hurtig eller langsom positionering. De konverterer rotationsbevægelser til en lineær bevægelse. igus selvsmørende ledeskruedrev benyttes i et bredt udvalg af anvendelser, inklusive udtrækkelige trin på lokaltog, 3D printere og ventilaktuatorer og fittings i kemisk- og procesudviklingssektorerne. For at dække disse funktioner, kan konstruktørerne konfigurere deres design online på igus ledeskrue-konfigurator (www.igus.eu/leadscrewshop), vælge mellem et stort udvalg af drivsystemer og teknologier. Udover metriske gevind, kan de leveres trapezformede og stejlgevind. Sidstnævnte kan erstatte tandremme eller pneumatiske drev. Med mere end 70 forskellige ledeskrue pitches, 3 ledeskruematerialer og 9 forskellige møtrikmaterialer - som den nye slidstærke iglidur J200 i mere end 10 forskellige versioner, tilbyder igus verdens største udvalg med mere end 5.000 ledeskruekombinationer. Udover online-bestilling, tillader igus shoppen konstruktøren at beregne den forventede levetid for drevsystemet. Et andet online værktøj er ledeskrue-konfiguratoren. Her kan konstruktøren simulere ledeskruens bevægelser i begge ender online, oprette en tegning og bestille ledeskruen direkte online.

iglidur J200: Op til tre gange længere levetid
De nye ledeskruemøtrikker er fremstillet af højtydende iglidur J200. I tests på igus laboratoriet, har dette materiale opnået en levetid tre gange længere end standardmaterialer for møtrikker der løber på hård-anodiserede aluminiums-ledeskruer. Ved brug i kombination med aluminium, reducerer det nye materiale støj, dæmper vibrationer og har en lav vægt. Et typisk anvendelseseksempel kan ses på tog- og flydørssystemer, samt anvendelser i håndterings- og automatiseringssektorer. Cylindriske eller flangede ledeskruemøtrikker kan leveres fra lager, og er også egnet for brug på stejlgevinds- og selvlåsende trapezformede gevind.