For en unik shoppe verden: igus økonomiske robot i dit eget design30-04-2020

Individuelt designet robolink robotarm sikrer hurtig automatisering og en ny indkøbsoplevelse

Til industriel brug, finder robotter stadig oftere anvendelse i detailhandel. Her sikrer de en hurtig automatisering af processer og skaber opmærksomhed. Brugere stiller høje krav til design og driftssikkerhed til en økonomisk pris. Derfor tilbyder igus nu sin økonomiske robot - robolink DP - bestående af højtydende polymerer, i individuelt design.

Shopping og bestilling online er allerede en del af hverdagen, om det er nye bukser, et SLR kamera til ferien eller sushi til middag. Indenfor få minutter eller den næste dag er budet eller pakkeleveringen ved døren med bestillingen - bekvemt og enkelt. Men den nye adfærd lægger stadig mere konkurrencemæssigt pres på den stationære detailhandel. Intelligente automatiseringssystemer til hurtig shopping er påkrævet, i supermarkedet såvel som i møbelhuset. Løsningerne kan være: automatiske juicepressere, brødskærere eller selvbetjeningskasser med vejeteknologi, hvor igus motion plastics - som smørefri iglidur glidelejer og vedligeholdelsesfri drylin lineærføringer - sikrer slidstærke bevægelser. Samtidig skal forhandlere som modehuse og restauranter udvikle butiks-og designkoncepter der tilbyder kunderne en ny oplevelse. Robotter er et populært værktøj, da de ikke bare vækker opmærksomhed, men også er en praktisk automatiseringsløsning. De kan udlevere præmier fra lodtrækninger, blande cocktails eller endda lægge toppings på pizzaer. Hidtil har det været en dyr underholdning der sjældent var set i Tyskland. Med robolink DP, tilbyder igus nu en ny økonomisk løsning direkte fra lager, som kunden kan designe individuelt.

Økonomiske robotter i den ønskede påklædning
Sidste år præsenterede igus for første gang robolink DP robotarmen, der primært består af plastkomponenter. Kunden har nu mulighed for at designe robotarmen som han ønsker, med fire eller fem akser. Brugeren kan vælge frit mellem RAL farverne på virksomhedens designlinje eller som en barista robot i elegant hvidt look. De kompakte, letvægts robolink DP, drager i høj grad fordel af de goder, som igus motion plastics tilbyder i produktionen: lette, smøre- og vedligeholdelsesfri, lydsvage, holdbare og økonomiske. Den nye leddelte DC-arm kan konfigureres individuelt via platformen RBTX.com og, afhængigt af anvendelsestypen kan den udstyres med gribere, kameraer eller sensorer fra en bred vifte af producenter.

Se robolink DP selv: https://www.youtube.com/watch?v=46XPjsUBZbk