igus åbner digital innovations messen 202028-05-2020

Mere end 100 motion plastics innovationer viser hvordan kunderne kan reducere omkostninger og forbedre deres teknologi

På den virtuelle messe præsenterer igus mere end 100 plast-innovationer og udvidelser på produktsortimentet. Den ca. 400 kvadratmeter store ægte stand er nu åben for "besøgende" på nettet og leverer multimedia baseret information om emner som "Cost down, Life up. Det er vores mission" Messen er en del af den digitale support til kunderne, hvor personlige rundvisninger, personlige møder og gruppemøder kan arrangeres på standen.

På den virtuelle messe viser igus nu de besøgende hvordan højtydende polymerer kan anvendes til bæredygtig optimering af levetid og omkostninger på applikationer i bevægelse. "Da den ene messe efter den anden blev aflyst, blev det hurtigt klart for os, at vi skulle skabe vores egen messe og dele den med verden fra Köln", forklarer Frank Blase, CEO hos igus GmbH. I hovedsædet i Köln opbyggede igus en 400 kvadratmeter messestand og lagde den på nettet på www.igus.eu/virtualexhibition. Standen er åben for besøgende. På de individuelle stationer kan de besøgende benytte displays, film og tekster for at dykke ned i en verden af motion plastics - fra SPE kabler designet specielt til energikæder til letvægts drylin polymere teleskoper og intelligente smart plastics løsninger. Links leder brugeren til mere detaljeret teknisk information og videoer på websitet.

Ægte stand, virtuelt besøg
Den virtuelle messe er en del af den omfattende digitale konsulentservice der tilbydes af igus. Dem der ønsker specifik, detaljeret information kan lave en aftale og sammen med en kundekonsulent modtage en virtuel rundvisning på messens forskellige stationerne. Der er også mulighed for et personligt møde med en igus produktekspert eller brancheekspert på den virkelige messestand, uden at den besøgende skal forlade sin arbejdsplads/hjemmekontor. Ved hjælp af en tablet, guider eksperten den besøgende gennem messestanden og har direkte adgang til de udstillede produkter og kan demonstrere deres anvendelse på maskinerne. Herudover kan standen benyttes som base for en serie kurser og webinarer, som kunderne kan bruge til at udvide deres viden omkring alle aspekter af motion plastics fra igus. Flere oplysninger om igus Academy findes på https://www.igus.dk/info/igus-academy.