Lige fra rullen: ny chainflex kabelboks reducerer forsendelsesomkostninger29-10-2020

Med chainflex CASE kan brugerne hurtigt og økonomisk opsætte et pladsbesparende lagersystem for spoleprodukter

igus har udviklet en ny logistikløsning for sine specielle energikædekabler. Med chainflex CASE er der penge at spare da kablet i stedet for levering med kurer, nu leveres af en pakkeservice i en sikker stabelbar boks. Dette reducerer både forsendelses- og lageromkostninger markant. Kablet kan afspoles direkte fra boksen og skæres på ønsket længde. En QR kode på chainflex CASE sikrer at kablet kan genbestilles hurtigt.

De leveres fra nu af i en boks og af en pakkeservice - igus chainflex kabler som spolevarer: med chainflex CASE, har igus udviklet en speciel logistikløsning for sine metervarer. I stedet for den normale levering af spolevarer på en palle ved en kurer, leverer igus nu sine kabler i en ny 50x45x40 centimeter boks ved en pakkeservice. "Herved kan kunderne reducere forsendelsesomkostningerne", forklarer Andreas Muckes, leder af produktionsstyring for chainflex kabler. Men chainflex CASE byder på endnu flere fordele. Boksene er ikke kun nemme at sende, de kan også stables, så der kan hurtigt opstilles en individuel lagerløsning på stedet. chainflex CASE er også en praktisk løsning for firmaer der ikke har kapacitet til stor og dyr kabellagring og derfor opbevarer deres kabler på almindelige hylder. Kablerne er beskyttet og kan nemt afspoles direkte fra boksen ved hjælp af en specielt designet tromle. Yderligere håndteringsarbejde og omkostninger til palleløfter, kabelafspoler eller bukke hører fortiden til. "Da boksen er fremstillet helt af bølgepap, er de let, og alligevel robust og nem at genindvinde", siger Andreas Muckes.

60 procent hurtigere genbestilling
Men hvad gør man når tromlen er tom? igus har også fundet på noget for dette. Der er en QR kode på hver boks der fører dig direkte til igus' online shop. Det betyder, at kablet kan genbestilles med nogle få klik, uden at skulle søge efter typebetegnelsen. Den nye chainflex CASE tilbydes af igus på styre-, data-, bus-, servo-, målesystems-, og motorkabler, direkte fra lager og uden minimums ordremængde. Den maksimale kabellængde er 200 meter med en maksimal vægt på 70 kilo. Alle igus kabler er specielt designet til brug i energikæder og testet af igus på det 3.800 kvadratmeter store testlaboratorium. Kunderne modtager en 36 måneders garanti på kabler, unikt for branchen.

Videoen viser hvor nemt det er at håndtere chainflex CASE: www.igus.dk/CF-case-video