chainflex kabler øger driftssikkerheden på maskiner med Fanuc drev24-01-2022

igus udvider sit CF270.UL.D servokabel sortiment med et nyt energikædekabel til Fanuc motorer

På området for værktøjsmaskiner er mange brugere i hele verden afhængige af Fanuc motorer og styresystemer. Til sikker forsyning af drev med energi under driften, har igus nu udviklet et nyt højfleksibelt servokabel. Det er designet specielt til brug i dynamiske applikationer. Kablet har en oliebestandig PUR-jakke, UL-certificering og et UL-verificeret, certificeret garantiløfte på op til 36 måneder.

Et servokabel er det, der forbinder maskinen til dens drev og aktiverer den. Derfor er det meget vigtigt inden for maskinteknik. Anvendt i en energikæde skal det være fejlsikkert, yderst fleksibelt, holdbart og oliebestandigt, samtidig med at det opfylder en lang række standarder og certificeringer til brug på det globale marked. igus CF270.UL.D-serie tilbyder 32 kabeltværsnit, der fungerer med drev fra 24 producenter og er udviklet til brug i energikæder. igus har nu udvidet serien til at omfatte et nytkabeldesign med (6G1.0) Ctil βi Fanuc motorserien. "Vi tilbyder mere end 20 forskellige chainflex kabelområder specifikt til maskinværktøjsområdet", siger Katharina Esch, International Product Manager for chainflex kabler hos igus GmbH. "Da flere og flere maskinkonstruktører benytter Fanuc motorer, har vi udviklet et kabel til dem, der kan klare de krævende miljøforhold og høje bevægelseshastigheder og accelerationer." CF270.UL.10.06 har en PUR ydre jakke, der er modstandsdygtig over for olie og kølevæske og er farvet i henhold til DESINA og certificeret i henhold til 1000V UL AWM. Som det gælder for alle 1.350 kabler, garanterer igus en levetid på op til 36 måneder, certificeret og UL -verificeret.

Kablet kan håndtere op til 18 mio cyklusser
I test 4831 på igus 3.800-kvadratmeter interne laboratorium i Köln holdt chainflex kablet op til 18 millioner cyklusser. Dets holdbarhed i en given applikation kan bestemmes via den frit tilgængelige online servicelivsberegner . igus tilbyder det nye Fanuc-kabel enten efter mål (mindst en meter) fra lager eller leveret med passende stik som en tilslutningsklar løsning. Hvis brugeren leder efter et installationsklart energiforsyningssystem, bestående af energikæde, kabler og stik, kan de benytte igus readychain service.

Få mere at vide om det nye Fanuc servokabel på