igus tilføjer 2.046 nye makroer til EPLAN kredsløbsdiagramsoftware09-12-2022

EPLAN opdatering til kabler, der er kompatible med Allen Bradley, Beckhoff, B&R, Heidenhain og Fanuc

For at gøre den digitale oprettelse af kredsløbsdiagrammer mere effektiv udgiver igus 2.046 nye makroer til EPLAN planlægningssoftwaren. Tilføjelsen gør det nu også muligt at visualisere færdigmonterede kabler i softwaren inden for få sekunder. Kablerne er ikke kun kompatible med drevkomponenter fra Siemens, SEW og Bosch Rexroth, men også med dem fra Allen Bradley, Beckhoff, B&R, Heidenhain og Fanuc.

Maskin- og anlægsteknik daglig rutine: Projektplanlægning af styreskab er på dagsordenen. Det er en opgave, som flere og flere ingeniører accelererer med digitale værktøjer. Særligt populær og nu en industristandard: EPLAN Electric P8 - planlægningssoftware til oprettelse af kredsløbs- og anlægsdiagrammer. En af grundene til dens popularitet er en online database kaldet EPLAN Data Portal. Her gemmer komponentproducenter såkaldte makroer til deres produkter - byggesten i et ensartet dataformat, der kan trækkes og slippes ind i det digitale kredsløbsdiagram - uden nogen justeringsindsats. Værktøjet understøtter anlægsdesign, fra end-to-end planlægning til produktion, idriftsættelse, vedligeholdelse og reparation.

Ingeniører sparer op til 50 % af den tid, der er nødvendig til elektrisk design
"Takket være EPLAN Electric P8 CAE softwaren med den opdaterede, producentuafhængige database sparer ingeniører op til 50 % af den tid, der er nødvendig til elektrisk design. Dette er et virkeligt boost for automatiseringen, et vi gerne vil støtte," siger Markus Hüffel, Produktchef for readychain og readycable hos igus. "Vi har derfor besluttet at udvide EPLAN Data Portal og tilføje 2.046 nye makroer til færdigmonterede kabler, der er kompatible med automatiseringsteknologi fra Allen Bradley, Beckhoff, B&R, Heidenhain og Fanuc." Makroer til kabler til Siemens, SEW og Bosch Rexroth var allerede tilgængelige. "Vi håber, at denne opdatering giver designere over hele verden endnu flere muligheder for økonomiske automatiseringsløsninger."

Makroer muliggør hurtig, intuitiv visualisering
Vejen til de nye makroer er åben: Ingeniører kan vælge det rigtige formonterede kabel til deres energikæde fra readycable serien i igus online shop - et af over 5.000 tilslutningsklare signal-, encoder-, servo-, motor- eller drevkabler. Enhver EPLAN makro, der er gemt til dette kabel, kan downloades på få sekunder via et link til EPLAN dataportalen og bruges i planlægningssoftwaren. Makroen tillader derefter handlinger som at visualisere kablet, herunder pintildeling og lederidentifikation, og forbinde det med komponenter fra andre producenter i kredsløbsdiagrammet - lige så hurtigt og intuitivt som i et computerspil. De kabler, der bruges til onlinebestilling, kan også automatisk opsummeres i en reservedelsliste.

Video: Find den rette EPLAN makro med nogle få klik.