Ved lakering af dørtætninger i bilindustrien anvendes lakeringsrobotter, som skal kunne følge med de stramme cyklusser og den kontinuerlige drift. I dette kundeprojekt blev der f.eks. produceret omkring 2.000 dele pr. skift i tre skift. Det giver omkring 600.000 dele om året.
Det svageste led i proceskæden var kabelføringen til lakeringsrobotten. Den oprindelige løsning bestod af en korrugeret slange, som i stigende grad skabte problemer. Den blev ved med at rive sig løs og fik malerobotten til at svigte. Desuden var der ingen ordentlige beslag, hvilket betød, at kablerne blev udsat for stor belastning under de komplekse bevægelser. Robotarmens høje acceleration bidrog også til dette. Med op til 800 mm/s² er der store belastninger på kabel- og energiforsyningssystemet.
Dertil kommer forholdene i malekabinen. Maletågen fører til kraftig tilsmudsning. Den lægger sig overalt og fører til tilsvarende vedhæftninger.
På grund af de store mængder, der kræves i produktionen, besluttede kunden ikke at gå på kompromis med lakeringsrobottens hastighed. Der skulle findes en ny kabelføring.