RBTXpert fra igus: fjernintegration af omkostningseffektiv automatisering til en fast pris29-09-2021

Ny service hjælper kunderne til hurtig implementering af deres automatiseringsprojekter og sikring af et hurtigt udbytte af investeringen

Automatiser billigt og opnå et hurtigt udbytte af investeringen - men hvordan? Det er ofte spørgsmålet, ikke bare for begyndere i automatisering. RBTXpert leverer omgående support for at gøre dit planlagte projekt til en succes. Den nye service hjælper til at vælge de rette low-cost komponenter, kontrollere egnetheden og levere support under idriftsættelsen.

At kombinere alle mulighederne ved low-cost robotteknologi på én platform og gøre den transparent og nem at bruge, det er målet med RBTX.com. På online platformen har brugerne mulighed for at samle deres egen low-cost robotløsning med nogle få klik. Men det er ikke alle brugere der ved fra starten hvad de har brug for til deres automatiseringsprojekt. "For kunden er der først og fremmest fokus på deres individuelle applikation. Og de ved hvilke opgaver der skal automatiseres", siger Jens Klärner, RBTX produktmanager. "Den nye RBTXpert hjælper nu til at finde de rette komponenter til dette og den mest økonomiske løsning der fungerer driftssikkert"

Automatisering gjort nemt med RBTXpert
Ved starten af hver konsultation er spørgsmålet: "Hvad ønsker jeg at automatisere?" Hertil vælger den interesserede blot en aftale efter ønske med RBTXpert og efterfølgende beskrive projektet under en videosamtale. Herefter tager eksperten sig af "hvordan". Under fjernaftalen testes egnetheden i en live session ved evaluering af fordelene ved forskellig robotkinematik og tilbehør. RBTXpert forbereder herefter et bindende fastpristilbud. Hertil har igus opsat et "kundetestområde" på 400 kvadratmeter. Her testes og optimeres den planlagte automatisering. Kunden kan deltage via video. Det bliver endnu bedre når den komponent der skal bevæges sendes til igus for yderligere tests. Ved afslutningen af den gratis konsultation er der sikkerhed for egnetheden af automatiseringsprojektet og der foreligger et fastpristilbud. Hvis kunden beslutter sig for en implementering, leveres komponenterne efterfølgende. Under idriftsættelsen, hjælper RBTXpert service igen som en del af projektet. "Vores typiske projekter har hardwareomkostninger på 8.000 euro og ca. 20 timers integrationsarbejde", forklarer Alexander Mühlens, leder af afdelingen for Low Cost Automation hos igus. "Med denne service sigter vi mod applikationer med hardwareomkostninger mellem 3.000 og 25.000 euro og et integrationsinput på ikke over 100 timer. "Mere komplekse projekter, der ikke kan implementeres med Low Cost Automation og RBTXpert vil blive inkluderet i vores udviklingsplan", tilføjer Alexander Mühlens.

Online markedsplads tilbyder et stort udvalg i low-cost robotik
Der er et bredt udvalg af low-cost automatiseringsprodukter tilgængeligt på RBTX.com. Den grundlæggende elektromekaniske struktur er baseret på robotter med leddelte arme, deltarobotter og kartesiske robotter fra igus, blandt andre, men også robotter fra andre leverandører. I det næste trin supplerer brugeren denne grundlæggende struktur med individuelle komponenter fra forskellige producenter, såsom gribere, kameraer og styresystemer. Produktsortimentet udvides løbende, for eksempel med igus innovationer som fuldt integreret ReBeL tribo spændingsbølgegear med motor, absolut enkoder, kraftregulering og styring. Med drylin Scara robotter, kan der leveres en modulopbygget robot med fire grader af frihed fra sommeren og fremad. "Det viser at RBTX vokser og er mere attraktiv for kunderne samt for leverandører af økonomisk automatisering og forener parterne", understreger Jens Klärner. "Kunden kan altid være sikker på, at alle de forskellige komponenter vil fungere sammen uden problemer. RBTXpert udvider dette sortiment og hjælper til at sikre, at det er det rette valg for kunden. Det gør det endnu nemmere for mange kunder at komme i gang med økonomisk automatisering, og med et hurtigt udbytte af investeringen."