Skift sprog :

Håndteringskapaciteten ved kajvæggen afgør, om terminalen er rentabel. Med daglige ankomster og afgange er fleksibel planlægning af skibenes fortøjningspositioner derfor helt afgørende.
Da kabelstyringssystemet om bord på skibet kan placeres forskellige steder, og den maksimale udtrækslængde er begrænset (35-55 m), begrænser stationære landforbindelser på kajen forbindelsesområdet. Den mobile SPO-teknologi fra igus giver fleksibilitet til din terminal og hjælper dig med at spare omkostninger.

For containerskibe siger standarden IEC 80005-1, at kabeltilførselssystemet skal installeres på skibet. Containerskibe sejler på alle verdenshave og trodser vind og vejr under de mest barske forhold.
Kabelstyringssystemet transporteres om bord, enten som et semimobilt system i en 40'HC-container i et containerrum nær skibets agterende eller som et permanent installeret system, der normalt er placeret midtskibs, afhængigt af maskinrummets placering.
igus e-spool har de nødvendige specifikationer, er fleksibelt at bruge og kræver kun lidt vedligeholdelse.
Offshoreterminaler og skibe stiller høje krav til energikædeløsningernes fleksibilitet og pålidelighed, især i kombination med ekstreme vejrforhold og skiftende kajpositioner. LNG-terminaler kræver på den anden side robuste og vedligeholdelsesfattige landstrømsløsninger, der kan klare udfordringerne med lange afstande, barske miljøforhold og konstant driftsberedskab, hvilket OSC-energiforsyningssystemet er ideelt til. Begge områder har brug for systemer, der kan kompensere for bevægelser på grund af tidevand, vind og bølger og implementere nødmekanismer. Et sådant system findes også i vores brugerrapport om FSU i Bahrain.
Som et miljøvenligt alternativ til at forsyne skibe i havnen med strøm er landstrøm en afgørende faktor for at reducere miljøpåvirkningen af havneområdet. EU's regler, som kræver landstrøm i de fleste tilfælde, gør udfordringen for havneoperatørerne endnu større. Det fører til et pres for at levere funktionelle løsninger på kajen, som vil stige i de kommende år.
Koldstrygning vil derfor være obligatorisk i alle større EU-havne i fremtiden, hvilket ikke kun påvirker fragtskibe, men også krydstogtskibe. Kravene til anvendelsen er forskellige med hensyn til længden af tomgangstiden, behovet for fleksible forbindelser og også typen af strømforsyning, især med hensyn til spænding og plug-in-forbindelser. igus tilbyder forskellige systemer, der opfylder kravene fra havneoperatører og specifikationer for kabeltilførselssystemer om bord på skibe.
Personlig betjening:
Mandag til fredag fra 7:00 til 20:00.
Lørdag fra 8:00 til 12:00.
Online:
24h