ITW Highland UK var på udkig efter en holdbar og pålidelig løsning til lejring af bagagerumslåger. Under forskellige tests opstod der to hovedproblemer, som var forbundet med høje krav til lejet. For det første var de på udkig efter en langtidsholdbar løsning, der kunne modstå mindst 30.000 cyklusser, selv under ugunstige miljøforhold, der primært var præget af støv og saltvand. En tidligere løsning klarede kun 10.000 bevægelser. Hullerne til husene er lavet i 47 3,5 mm stål, hvilket skaber grater, der skærer sig ind i bøsningerne, indtil de er helt ødelagte. Dette problem blev midlertidigt løst ved at lime lejet fast. Ud over udholdenhedstest skal andre krav som total fugtabsorption, stivhed, sideværts forskydning og opførsel under langvarig statisk belastning også opfyldes. Til yderligere tests sendte kunden køretøjerne sammen med den installerede lejeløsning til klimakamre for at simulere kolde og varme ørkenforhold i omkring otte uger. Et andet krav var lejestøtten. De tidligere lejer faldt ud af huset under monteringsprocessen. Selvom dette problem blev løst ved improviseret limning af huset i hullerne, var dette ikke en fornuftig og økonomisk proces til samlebåndsproduktion. Bilproducenten var derfor på udkig efter en optimeret løsning, der kunne opfylde de høje krav og være nem at installere.