Skift sprog :
Vi ser digitalisering som en stor mulighed, men også som en kontinuerlig proces, der finder sted både internt i vores teams og hos kunderne. Vi ønsker at være banebrydende inden for vores produkter, vores salgs- og marketingaktiviteter og vores medarbejderes arbejdsliv. Nye impulser, såsom metaversen, giver os mulighed for at bryde ny grund og udforske. Oplev vores digitale tilbud og muligheder nu:
Vores digitale tjenester i detaljer: Digital rådgivning | IMPS | smart plast | Onlineværktøjer | Onlineplatforme | AI-løsninger | enjoyneering

Digitalt Kanban-tavle fra igus IT
Vi er en agil industrivirksomhed. Moderne værktøjer, software og cloudbaserede tjenester er grundlaget for vores succes, fra produktion til salg, marketing og e-handel. I procesanalyse og optimering bruger vi dataanalyse og procesmining. Baseret på DevOps-konceptet udvikler vi selv store dele af vores softwarelandskab og digitale tjenester, såsom vores produktrelaterede onlineværktøjer. Scrum og kanban er gennemprøvede metoder – i hverdagen, men også i det overordnede projektarbejde i de forskellige fag- og virksomhedsafdelinger. Vores iCollaboration er en virksomhedsplatform baseret på forskellige apps, der gør det muligt for os at dele indhold med alle vores afdelinger over hele verden, levere information og forenkle samarbejdet med blogs, chat, whiteboards, planlæggere og meget mere.

igus-medarbejdere arbejder hjemmefra
Hjemmekontoret er en integreret del af vores arbejdsmiljø. Moderne software og hardware gør det muligt for alle at arbejde nemt og professionelt hjemmefra, og vores medarbejdere er forbundet via Microsoft Teams. Vi ser mobilt arbejde som et nyttigt supplement til udvekslingen af ideer på igus-campus, og vi har endnu ikke været i stand til at forbinde vores systemer, så vi kan spise frokost sammen i vores kantine og i køkkenerne hos dem, der arbejder hjemmefra. "Som for mange andre virksomheder var det den første fase af Covid-pandemien, der fik os til at digitalisere og modernisere vores arbejdsmiljøer hurtigere. For vores indsats med at nå ud til og støtte vores medarbejdere og kunder i denne periode blev vi af F.A.Z. Institute anerkendt som en eksemplarisk virksomhed i krise" en i 2021.

"" I oktober 2022 afholdt Rheinische Post sammen med initiativet " "Germany - Land of Ideas"" og General-Anzeiger Bonn for femte gang konkurrencen " "" ( ) for virksomheder i forandring. Her hædres virksomheder, der er særligt succesrige i omstillingen med hensyn til digitalisering, globalisering og Covid-pandemien. I kategorien " "Medium-Sized & Group" ( Mellemstore -koncerner) blev igus især hædret for virksomhedens stærke digitale orientering.
Digitale tjenester – hvad tilbyder vi vores kunder?
Vores kundevendte innovationer spænder fra digitale værktøjer såsom onlinekonfiguratorer til digitale forretningsmodeller såsom onlineplatforme og smarte plastmaterialer – digitalt forbedrede produkter udstyret med sensorer til generering, udveksling og evaluering af data. Disse produkter er en vigtig byggesten i vores løsninger til forebyggende vedligeholdelse. Vi arbejder efter princippet " ", failing fast" (" ) i udviklingsfasen og bruger Build-Measure-Learn til løbende at forbedre vores resultater. Nedenfor finder du nogle eksempler på vores digitale tjenester og løsninger.
Digital rådgivning
Du kan få digital rådgivning via smartphone, desktop sharing eller chat. Det gør virtuelle besøg i forbindelse med monteringshjælp, tegninger og maskininspektioner nemt for alle involverede. Kontakt os, så opretter vi en virtuel forbindelse sammen.

IMPS: igus motion plastics show
Oplev fremtidens bevægelse virtuelt med IMPS
I tider med pandemi og hjemmearbejde er kundekontakten blevet mere upersonlig og digital. Med IMPS (igus motion plastics show) har vi skabt en mulighed for at præsentere vores produkter for kunderne så tæt på virkeligheden som muligt. Alle interesserede kan opleve den 400 m² store fysiske-virtuelle messestand online. Alene eller under en guidet tur sammen med igus-eksperter live på messestanden.

Intelligente produkter takket være smart plast
Intelligente plastprodukter: Vores forudsigelige produkter
Intelligente energikæder, kabler, glidelejer og svinglejer samt lineære føringer sætter nye standarder inden for vedligeholdelse og reparation. Disse smarte plastprodukter registrerer dine vedligeholdelsesbehov, laver prognoser og undgår dermed system- eller produktionsnedbrud. Sensorer registrerer komponenternes tilstand og overfører dataene. E-kæder kan f.eks. overvåges for tryk-/trækkræfter under drift og serviceres, inden der opstår en fejl.
Vi betragter kun noget som et produkt, hvis det kan konfigureres online. Vi arbejder derfor løbende på vores onlineværktøjer for at gøre motion plastics-produkter tilpasselige for vores kunder. Baseret på vores laboratoriedata kan vi også levere pålidelige oplysninger til beregning af levetiden. Nedenfor finder du et lille udvalg af onlineværktøjer, som du kan prøve direkte:
Vores onlineplatforme bringer brugere og udbydere sammen

Den nye AI-assistent fra igus hjælper dig med at finde den ideelle løsning på få sekunder. Indtast blot dit problem, og få straks den rigtige løsning. Uanset om det er tekst, billeder eller hjemmesider – igusFinder genkender din udfordring og viser dig, hvordan andre kunder har løst den, inklusive passende produkter, tekniske detaljer og direkte kontakt til vores eksperter.

Med den revolutionerende app kan du opdage optimeringspotentialet for tusindvis af objekter på få sekunder. Du skal blot tage et billede af applikationen, så viser vores app dig, hvordan du kan optimere den med motion plastics. Du kan nemt forbedre teknologien i dine maskiner og spare omkostninger på samme tid. igusGO er tilgængelig gratis på Google Play, i App Store og som webversion.
Opdag nye muligheder på en legende måde med enjoyneering