Det anvendelsestilfælde, der præsenteres her for et plastopbevaringssystem, vedrører en automatisk lukning til en konvertibel top (softtop) til låsning af den forreste bue til køretøjets forrude.
Kalechen bevæges over næsten hele drejeområdet ved hjælp af et hydraulisk system, før den automatiske lukning, som drives af en elektrisk motor, lukker kalechen helt. Det sker ved hjælp af et hjælpehåndtag i siden og et firestangssystem, der drives i den ene side foran. Firestangslåsen åbnes af en rulle i kalechens bundplade, efter at en skyder har frigjort låsen. Bevægelsen, der kræves til dette, genereres af sidehåndtaget og softtop-hydraulikken. En spiralfjeder understøtter denne gearbevægelse.
For at sikre, at fangkrogen (koblingen af firestangsforbindelsen) ikke kun frigiver bundpladens rulle, men også rent faktisk når den konstruktive slutposition, er et lavfriktionsleje på drejeakslerne afgørende på grund af det ensidige drev og den lave fjederkraft i den åbne position.
Lejet på koblingshåndtaget er designet som et fast leje, og lejet på det følsomme kontrolhåndtag som et flydende leje. På grund af fremstillingstolerancerne i de støbte dele kan den aksiale frigang i det faste leje dog være op til 1,5 mm for at forhindre fastklemning i den modsatte toleranceposition. Afstanden medfører dog følgende problem: Hvis fangkrogen afviger for meget fra den ønskede position, rammer den ikke neddykningspunktet i kappen, som kun tillader en lille bevægelse. Det resterende bevægelsesområde for det flydende leje på styrehåndtaget kan begrænses på en sådan måde, at fastspænding på styrehåndtagets/fangkrogens eller drivhåndtagets/fangkrogens drejeakser er mulig.