De energikæder, som BANG bestilte hos igus, skulle egentlig være "helt normale". BANG-ingeniørerne, der arbejder for ZSB Zwickauer Sonderstahlbau GmbH, havde planlagt et projekt med to identiske kraner til håndtering af stålplader. De 22,5 m lange broer, hver med en 12,5 t hejseværk, skulle udstyres med et komponentkit (drev, stålwire, energiforsyning) fra en tysk producent.
Til den ene af de to kraner kunne energiforsyningen, der var en del af standardpakken, imidlertid ikke anvendes. Denne kran kan også bruge en elektromagnet i stedet for krogen, hvis det er nødvendigt. Derfor er der her behov for en stærkere strømforsyning til lasthåndteringsudstyret og dermed også en større energikæde. Alene trolleyens primære strømforsyning kræver fem individuelle kerner med et tværsnit på fire kvadratmillimeter. Samtidig medførte dette et pladsproblem: For eksempel skulle der holdes en sikkerhedsafstand til den bevægelige trolley på det øverste bælte, og knusekanter skulle undgås.
Det var netop denne udfordring, som BANG havde spurgt os om. På det tidspunkt havde vores branchechef for kraner en samtale med BANG og nævnte en ny udvikling: autogilde 5 energikæden. To dage senere ændrede BANG sin anmodning til "Send os venligst et tilbud på autoglide 5 – vi har brug for al den plads, vi kan få."