Disse højhastighedstog, som stod færdige i 2012, forbinder Beijing og Shanghai. De er beregnet til at imødekomme den store efterspørgsel efter transport på den travle rute. Togene, hvoraf nogle kører mere end 350 km i timen, udsættes ikke kun for store belastninger hver dag på grund af deres høje hastighed. Vognenes sidedøre skal også kunne bevæge sig pålideligt under de utallige åbnings- og lukkeoperationer på stationerne, samtidig med at de kræver så lidt vedligeholdelse som muligt. Døre, der sætter sig fast eller endda går i stykker, ville være ødelæggende for den stramt planlagte rute. De to lineære føringer, hvis opgave det er at sikre jævn bevægelse på hver dør, er derfor ekstremt vigtige. Men der var også andre krav til den lineære teknologi: Den skulle fungere pålideligt, selv når den bevægede sig hurtigt, kunne modstå stærke vibrationer og tillade pålidelig drift under svingende omgivelsesforhold og temperaturer helt ned til -40 °C.
Designet havde tidligere brugt metallejer i tests, men de var for støjende og sikrede ikke altid jævne bevægelser under åbning og lukning. Da lejerne skulle smøres med jævne mellemrum, skabte fedtet problemer med støv og snavs, som i stigende grad samlede sig ved dørens lejepunkter.