Skift sprog :
Pålidelige indstigningssystemer. Når passagerer rejser med sporvogn eller tog, møder de de første igus® komponenter, så snart de stiger om bord. chainflex® kabel, dryspin® blyskrueteknologi og energiforsyning bruges til at drive indstigningssystemer på en vedligeholdelsesfri og frem for alt pålidelig måde.
iglidur® Polymerglidelejerog drylin® lineærføring sikrer ren justering, lav friktionskoefficient og støjsvage bevægelser uden brug af ekstra smøremiddel. Det er muligt takket være de tørre smøremidler, der indgår i igus® materialerne.
Bevægelsesplast bruges fra førerkabinen til bremserne. Betjeningselementer til tog og sporvogne nyder også godt af specifikationerne for bevægelsesplast. drylin® lineære føringer bruges f.eks. i bremsehåndtag. For at opnå høj slidstyrke er lejepunkter i kontrolpaneler og nødbremser udstyret med iglidur® G glidelejer. Selve bremserne er også udstyret med iglidur® glidelejer, da de er korrosionsfrie og sikrer perfekt funktion i tilfælde af stød og snavs.

Udvikling af kompakte passagerdøre til nye letbanekøretøjer på Metro del Valles-linjen i Barcelona: Det er den spanske virksomhed Masats' opgave. Ingeniørerne bruger chainflex® styrekabel og e-chain® i dørenes åbningsmekanismer. Takket være deres særlige design gør styrekablerne det muligt at arbejde med en ekstremt lille bøjningsradius på kun 20 millimeter. Kablerne er derfor ideelle til passagerdøre, som er blandt de mest pladsbesparende systemer på markedet.

Ideenzug er et initiativ fra Deutsche Bahn, der er dedikeret til morgendagens passagertransport. Et af de udviklede koncepter er en løbehjulslift til pladsbesparende ophængning og opladning af løbehjulene under togrejsen. De tohjulede løbehjul hænges op i en holder og kan flyttes op og ned elektrisk på en lineær akse. Det er her, drylin® lineære borde med drev til smørefri drift kommer ind i billedet.

Glidetrin skal fungere i al slags vejr og være sikre, så passagerer med barnevogne eller begrænset mobilitet kan stige på og af toget uafhængigt af hinanden. De centrale komponenter i en ny udvikling fra Knorr-Bremse GmbH, Division IFE er smøremiddelfri og derfor vedligeholdelsesfri dryspin® high helix lead screw og lead screw nut fra igus®. De er modstandsdygtige over for korrosion og medier og sikrer en lang levetid - til betydeligt reducerede omkostninger.

Disse højhastighedstog kører med hastigheder på op til 350 km/t mellem Beijing og Shanghai. De ydre døre styres af akselføringer fra drylin® R-serien. Det er en fordel: Linearlejernes glideflader er lavet af smøre- og vedligeholdelsesfri iglidur®. Lejerne kører også særligt stille og fungerer pålideligt, selv under de til tider ugunstige vejrforhold.

Togvaskeanlægget hos Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) rengør lokal- og fjerntog hver dag i den 200 meter lange vaskehal. Flere energikæder bruges sammen med intelligent sensorteknologi til at sikre, at vaskevognene bevæger sig på begge sider af et tog, overvåge systemets status og planlægge forebyggende vedligeholdelse.

Dette transferbord i havnen i Felixstowe i England sikrer, at lokomotiverne hurtigt flyttes til det rigtige af de otte spor. Lokomotiver, der vejer op til 170 tons, skubbes over en afstand på op til 30 meter. For at sikre, at kablerne fra styreenheden til rullebordet føres sikkert på lang sigt, selv under de ekstreme vejrforhold og den salte luft i havnen, og for at holde vedligeholdelsestiderne på et minimum, valgte operatørerne et flizz® system fra igus® i rustfrit stål, hvor der anvendes en e-kæde® fra E4-serien og chainflex® kabler.

Zweiweg International har udviklet et tovejsrengøringskøretøj til metroen i Riyadh, Saudi-Arabien, som er kendetegnet ved en særlig fleksibel rengøringsteknologi. Lineære systemer fra vores konstruktionssæt bidrager også til dette. Den smøre- og vedligeholdelsesfrie lineære teknologi er kompakt, når den er trukket ind, og tillader stadig en lang udtrækslængde uden at give efter for meget under det høje vandtryk. Da de er smørefri, har snavs og støv heller ingen indflydelse.

De tordner over skinnerne med over 300 km/t: højhastighedstog. Selv de mindste revner i skinnerne kan udgøre en sikkerhedsrisiko. For at opdage sådanne fejl bygger det tyrkiske firma Burak Cevik et testsystem, der kører langs skinnerne. Ved lejepunkterne anvendes lineære lejer af højtydende plast fra igus®. Polymerlejerne fungerer i mange år uden smøremidler. De er også modstandsdygtige over for støvede og fugtige miljøer samt svingende temperaturer.
Personlig betjening:
Mandag til fredag fra 7:00 til 20:00.
Lørdag fra 8:00 til 12:00.
Online:
24h