En af de største udfordringer i bilindustrien er at stabilisere komponenter på ujævnt terræn på en sådan måde, at der ikke opstår BSR-lyde (BSR for buzz, squeak og rattle). Støjudvikling i biler er et af de mest irriterende problemer for kunderne og koster producenterne af originalt udstyr mange penge i form af garantikrav. Knirken er en lyd, der skyldes friktion mellem to modstående overflader, mens en raslende lyd skyldes stød, der skyldes kortvarigt tab af kontakt mellem overfladerne. Hovedårsagerne til disse lyde er lave tolerancer, inkompatible materialepar og strukturelle mangler.
TATA Motors stod over for netop disse problemer med de bærende strukturer til styrestængerne, som oprindeligt bestod af et kugleleje af polyacetal.
Producenten undersøgte problemet grundigt og udarbejdede en liste med krav til en ny løsning. For eksempel skulle lejet ikke have noget spillerum i forhold til styrestangen, men samtidig have nok spillerum til at kunne monteres hurtigt og nemt. Løsningen skulle hurtigt kunne integreres i det eksisterende installationsrum, uden at det var nødvendigt at ændre det. Lejets materiale skulle også generere meget lidt friktion og være vibrationsdæmpende, slidstærkt, selvsmørende og miljøvenligt. Holdbarhed, lethed, smudsafvisende og vedligeholdelsesfrihed var også påkrævet. Endelig skulle lejeprodukterne også kunne fungere ved arbejdstemperaturer på -40 til 120 °C uden problemer.