Skift sprog :
Hvis noget køretøj til byggepladsen fortjener at blive kaldt et multitalent, så er det uden tvivl DR601AHG fra AUSA. Denne dumper - også kendt som en dumper - kan bære en last på op til 6 tons. Uanset om det er sand eller grus, salt eller almindeligt gods som træ og sten - dumperen er designet til ujævnt terræn og har én ting frem for alt: Den skal kunne køre. Det spanske firma leverer i øjeblikket til blandt andet Europa, Storbritannien, Kina og USA.


Buskablet CFROBOT8 og styrekablet CF77.UL.D i kombination med triflex® R. På den måde sikres høj fleksibilitet og fremragende trækstyrkeoptagelse.
Den tredimensionelt bevægelige energikæde triflex® R blev testet i kombination med buskablet CFROBOT8 og styrekablet CF77.UL.D.
Triflex® R viste sig at være den bedste løsning, da den er specielt designet til 3D-applikationer såsom roterende og drejende bevægelser. Det er oprindeligt udviklet til krævende fleraksede robotter og er kendetegnet ved høj trækstyrkeabsorbering og høj fleksibilitet og gør præcis, hvad AUSA havde brug for over en meget lang periode, inklusive en fast defineret bøjningsradius.
Ved at bruge buskablet kunne alle problemer i forbindelse med vridningsbevægelser overvindes. Blandingen af bløde og glidende konstruktionselementer i kombination med de indeholdte fyldningselementer gør det muligt at absorbere de kræfter, der opstår ved førersædet på AUSA-dumperen. Dette muliggøres af PTFE-elementer og rayon-tråde. Robotkablet chainflex® indeholder PTFE-glidefolier, så de torsionsoptimerede skjoldstrukturer kan udføre de nødvendige kompenserende bevægelser. Desuden er buskabler som det, der bruges her, specielt udviklet og testet til permanent brug i e-chain® applikationer.

Det gør dem ideelle til AUSA og deres idé om at bruge dem til at gøre førersædet drejeligt, ikke mindst fordi de mekaniske krav til buskablet kan defineres specifikt til anvendelsen via det ydre kappemateriale og designprincippet: Det elektriske design er valgt på en sådan måde, at de elektriske specifikationer for den respektive busspecifikation kan garanteres. Alt i alt er det den præcise koordinering af elektronik, forbindelsesmekanik og kabel med det system, der skal leveres, og de krævede dataoverførselshastigheder, der gør disse kabler til den optimale løsning for AUSA. Med installationen af robotkablet udstyrer AUSA nu sine dumpere optimalt til 3-dimensionelle bevægelser. Torsionsoptimerede isoleringsmaterialer og mekaniske dæmpningselementer sikrer de bedste transmissionsegenskaber i hele levetiden. AUSA valgte også kablet fra igus®, fordi virksomheden kan garantere et antal på 5 millioner bevægelsescyklusser med en torsion på ±180° pr. meter.

Chainflex® -styrekablet type CF77.UL.D, der er installeret i dumperen, er designet til ekstremt høje belastninger - både lineære og torsionelle. Virksomheden igus® garanterer bemærkelsesværdige 10 millioner cyklusser for driften af CF77.UL.D. Kablet er fuldt oliebestandigt. Det er ikke relevant for denne type AUSA-dumper, men det beviser endnu en gang, hvor modstandsdygtigt denne type kabel er. Det samme gælder for solstråling. Selvom det er irrelevant for førersædet, understreger det den lange levetid. Hvad AUSA nyder godt af under alle omstændigheder: en kabelkappe lavet af en halogenfri PUR-baseret blanding, som også har lav vedhæftning og er meget slidstærk. Det betyder, at førersædet i dumperen nu kan flyttes kontinuerligt over en pålidelig lang periode. Selv i brancher med ugunstige miljøparametre som anlægsarbejde, vejbyggeri eller transport, og i betragtning af de forskellige klimatiske forhold i alle 90 lande, hvor AUSA opererer.
Personlig betjening:
Mandag til fredag fra 7:00 til 20:00.
Lørdag fra 8:00 til 12:00.
Online:
24h