Skift sprog :

Når flyene er på jorden, skal alting gå meget hurtigt. For at realisere "turnover" så hurtigt som muligt er der udviklet et stort antal specialkøretøjer: Ground Support Equipment (GSE).
Her udføres mange processer - såsom optankning, aflæsning af bagage, afisning og boarding - samtidigt. Udfordringerne, især for komponenterne, omfatter fleksibilitet (alle fly er forskellige i størrelse, GSE-køretøjerne skal kunne tilpasse sig dette) og absolut pålidelighed. Uanset om solen skinner, det stormer eller sner i lufthavnen, skal GSE'en fungere pålideligt. Hver eneste fejl er dyr.
Kunder over hele verden stoler på motion plastic, fordi det er korrosions- og vedligeholdelsesfrit, modstandsdygtigt over for kemikalier og absolut pålideligt med en forudsigelig levetid.
.

For at garantere aerodynamikken og dermed sikkerheden under flyvning skal fly være helt fri for forhindringer. Det gælder også is og sne i de kolde årstider. En kompleks opgave, der kræver meget af mennesker og maskiner for at overleve under tidspres.
Vores energikæde-, kabel- og lejeteknologi er blevet testet under ekstreme forhold og er ideelt egnet til brug i teleskoparme, til kabinerotation eller i sprøjtedysen. Visse iglidur® -materialer er også modstandsdygtige over for medier som glykol, myresyre, paraffin eller Skydrol.

1. Kabineudstyr

2. Rotation af kabinen

Cargo loaders bruges i lufthavne til at læsse store containere eller bagagestykker om bord på fly. De skal kunne modstå de tunge belastninger og barske forhold og også være højdejusterbare.
e-chain® og chainflex® kabel er ideelle til kabelføring til højdejustering. dry-tech® glidelejer, trykskiver og ruller kan bruges fleksibelt og er helt smørefri, selv under belastninger på op til 200 MPa. De bruges derfor f.eks. i sakseliftborde eller platforme.

1. Rækværkets foldemekanisme

2. mekanisme til forlængelse af rækværk

Flyslæbebåde, også kendt som "pushers" eller "towbar tugs", er rigtige kraftværker. De bruges til at flytte fly på asfalten eller i vedligeholdelseshangarer. I nogle modeller spændes forhjulet fast i en mekanisme, og flyet løftes.
iglidur® heavy-duty glidelejer bruges her i fastspændingsmekanismen, energikæder bruges til at styre kablet og slangen, og PRT-svingringe sikrer den nødvendige rotation af sædet i førerkabinen.

1. Døre, hængsler, klapper

2. Spændeanordning

3. Spændeanordning

4. Kabineudstyr

Cateringvogne kan bruges til at transportere tomme "servicevogne" ud af flyet og fyldte tilbage igen. De sidste par meter mellem lastbilen og flyet overvindes normalt med en teleskopisk platform.
Her er motion plastic ideel til forskellige anvendelser: e-chain® til kabelføring i højdejusteringen eller drylin® lineære lejer og iglidur® glidelejer i platformen. motion plastic scorer her point takket være sin smørefrihed, høje kantbelastninger og modstandsdygtighed over for kemikalier som Skydrol, myresyre eller glykoler.

1. mekanisme til forlængelse af rækværk


3. Teleskopisk platform

4. Lodret bevægelse

En ambulift bruges til at gøre det muligt for fysisk handicappede at komme sikkert og komfortabelt om bord på et fly. Der foregår et stort antal bevægelser både foran (når man går om bord i Ambulift) og bagved (når man går om bord i flyet). Ved hjælp af bevægelsesplast kan disse automatiseres helt uden smøring.

1. Døre, hængsler, klapper

2. Teleskopisk platform

3. Justering af lodret platform

4. Lodret bevægelse
Personlig betjening:
Mandag til fredag fra 7:00 til 20:00.
Lørdag fra 8:00 til 12:00.
Online:
24h